Nowe silniki na benzynę posiadają w naszym układzie zamontowany tak zwany filtr stałych cząsteczek. Na czym polega jego działanie? Mówiąc najprościej na tym, żeby wydostające się na zewnątrz z silnika wszelkie spaliny zostały stosownie oczyszczane z cząsteczek sadzy, a zatem węgla, który nie został spalony. Jego budowa i zasada pracy jest w miarę nieskomplikowana, nie zmienia to natomiast faktu, że element ten wymaga systematycznego czyszczenia a także regeneracji.

Oczywiście nie zrobi tego sam posiadacz pojazdu, ponieważ regeneracja DPF (DPF jest to skrót od gasoline particulate filter) przeprowadzona może być tylko w profesjonalnym punkcie. Należy przy tym znaleźć taki, który zajmuje się takimi usługami już od dłuższego czasu oraz stosuje takie technologie, które będą w stanie przywrócić blisko sto % sprawności zapchanego i zanieczyszczonego filtra.

Często odbywa się to w taki sposób, że nie musimy w takim punkcie zostawiać całego pojazdu — wystarczy pozostawić sam wyżej wspomniany detal, a jego odbiór następuje za parę dni. Dobrzy specjaliści prócz oczyszczania (gruntownego przetkania wszelkich kanalików) przeprowadzą właśnie wspomnianą regenerację, czyli odbudowę galwanicznej powłoki. Częstokroć na taką usługę udzielana jest gwarancja, przynajmniej tak powinno być. Czasami posiadacz auta może liczyć też na skrupulatną diagnostykę, czyli badania mające wykazać, jakie są główne przyczyny zanieczyszczeń tego typu filtra i jak można taki proces spowolnić.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *